Julen är slut, å jag vill att den åker ut!!

Nu är jag le.
Vill ha bort julgran, adventsstakar, glitter, röda dukar och ljus, kulor, tomtar och allting annat som kan förknippas med julen. Nu har den varit. Den är förbi. Gone. Puts väck!
Dags att blicka några månader framåt i tiden, och den annalkande sommaren!!
Men så fort jag nämner detta för jag höra att jag har så bråttom av gubben.

Men jag måste bara göra det. Annars degar jag ihop.

Hur har julen varit i år då? Jämfört med andra år alltså?
Tja...ungefär lika stressigt, men absolut mkt roligare när lille G finns och förgyller dagarna.
Vi hade gjort en kort-bok till mostrar, morbror, faster, farbror, farmor, mormor och morfar.
Den blev så himla bra!! Och jag tror att den uppskattades av de som fick den oxå  ;)

Vi firade "Lilla julafton" på Frösön 23/12. Julafton hos min mamma 24/12. Och xtra julafton i Dvärsätt 26/12.
Fullt ös, stenrös... lr nåt.?

Nu då? Vad händer?
Jag har tentaplugg som hänger äver huvudet mitt. Egentligen skulle jag ha tagit minst en av dessa "lediga" dagar till att studera på. Meeeen jag har faktiskt bara varit ledig.
Iaf från skolan.
Sen har vi ju den här fina lilla renoveringen oxå, som förhoppningsvis börjar lida mot sitt slut.
Iallafall i ett av rummen.
Där ska tapetseras innan denna veckan äro slut- hoppas och tror jag då.
Men dock ska tilläggas att nyårsafton är om två dagar... Jag säger inget mer om det.

Annars då?
Tja inget nytt än så länge. Jag måste börja söka sommarjobb, om jag ska få nåt. (känner iofs ingen oro i just det, för jag har ju ett nattjobb som väntar i Åsarna...men jag skulle vilja jobba på typ sjukhuset som USKa lr nåt ist...)
Sen har våran lillfis gått å blivit STORkille nu i höst, då han slutat med både blöjor och napp. Båda delarna har gått väldigt bra. Han är så himla duktig och gör mamman så himla stolt och glad!!
Fattar inte att kärlek kan vara så stort egentligen!

Nja... Nåt mer skulle jag inte skriva.
Tror jag ska försöka sova en skvätt ist. Känns som att dygnet har för få timmar numer :/

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag kände också för att slänga ut julen tidigt i år. Eftersom vi skulle vara här på nyår så städade jag och då for julen ut samtidigt :) När lusten väl faller på ska man ta tag i det annars dras det bara ut å så blir man ännu mera less på allt julkrams än vad man redan är! Så ut med julen bara :) Och JA, boken med Gustaf tittar jag i varje dag. Han är så fin goaste prinse-prinsen <3

2012-01-02 @ 12:09:37
URL: http://tenii.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0