"Som man bäddar får man ligga!"

Jag säger bara det.

Går man omkring å bär på sonen nästan hela dagarna, då kommer han att vilja  bli buren senare oxå.
Eller om man börjar mata en son som redan kan äta själv, då kommer han att vilja bli matad igen, å igen, å igen...

Fortsätter man att skrämmas med tomten, då kommer inte ungen att helt plötsligt vilja att tomten knackar på med ett paket på morgonen!!! Nej såklart kommer ungen att INTE VILJA SOVA!!!

Klumpigt och onödigt så inni***. Ibland måste man försöka tänka ur BARNETS perspektiv.

Inte hota och skrämmas först, för att sedan råka ångra sig.

Men som man bäddar får man ligga.
Det lär tyvärr bli jag som får ta dusterna sen, säg om pappan i huset får ett nytt jobb och måste sova borta.
Vem är hemma å får ta hand om "askan" då?

Inte då jag iaf.
Detta är inte mitt verk. Jag avsäger mig ansvaret i den här frågan!

Förbannade jul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0