En av alla tentor

Nu gott folk ska jag skryta.
Och det tänker jag göra utan att blinka det minsta!

Jag kämpar och kämpar, river hår och naglar. Gnisslar tänder. Lider av sömnbrist. Tappar glädje och tro. Sliter ut mig kan man säga. Allt detta för att jag valt min väg. Jag har bestämt mig för vad jag vill jobba med.
Jag har klarat ut mina funderingar och bara kört på i mitt tempo.
Äntligen har jag lärt mig; jag klarar av mycket mer än jag själv tror.

Nu har jag skrivit ett B mina vänner på en tenta som jag bävade för. B= det näst högsta i en sju-skalig betygsskala. Jag har inte lyckats med det sen mikrobiologi-kursen (termin 1).
Så mycket som bara har varit sketa-jobbigt ett tag, lixom suddas ut av denna bekräftelse på att
JAG FAKTISKT KAN!!! 
Nu känns mitt mål inte lika långt borta. Vilket betyder att jag bara har 1 ½ termin kvar.
Snart... Det känns så nära.

NU har jag skrutit färdigt.

NÖJD.NU


Kommentarer
Postat av: Syster T

Klart du ska skryta med ett sådant betyg, det är hur bra som helst!! Jag tycker du ska skryta om ALLT du gjort dessa (snart) 3 år på skolan!!

Att plugga, pendla 15 mil, ta hand om bäste G, laga mat, städa, renovera och vara glad utåt när du helst vill lägga dig under täcket och gömma dig ibland tycker jag du kan "skryta" om också! Du gör det jävligt bra och här har du en som är stolt över dig!! Puss å kram

2012-02-10 @ 08:25:53
URL: http://tenii.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0