Ny kurs...

Spännande värre ;)
Går nu in i termin fem, vilket oxå kan uttalas NÄST SISTA TERMINEN!!!

Gott folk, om ett år (förhoppningsvis) är jag en färdigbakad sjuksköterska.
Vore väl faen om jag inte skulle kunna bita mig kvar detta sista året va?

Satt å funderade på året som var, 2011. Lätt att skriva, har inte riktigt vant mig vid 2012 ännu :/
Det hände jääääkligt mkt det året.
Vi har gjort ett rejält ansiktslyft på huset till å börja me... Vilket kombinerades med plugg 100% och hus å hem i övrigt.
Sen va're mkt runt omkring som hände oxå.
Folk blev ihop, gjorde slut, skaffade smått, köpte hus, fyllde jämnt... Ja listan kan göras lång.
Jag blev moster. OCH faster inom loppet av ett halvår. Det ni!!

Jag undrar vad året som kommer har i sitt sköte?
Skulle ibland vilja sia...eller NOT! Fy bövelen för att veta i förväg va som hända skall.
Nej jag tar igen de där. Vill inte sia.
Men en liten, liten hint skulle inte vara helt fel ;)

Imorgon påbörjas en ny kurs som sagt. Satt å ögnade igenom studiehandledningen som hastigast nyss.
Jag vet inte vad det är med universitet och högskolor.
De verkar inte tro att man lär sig det minsta på praktiker. Man får alltid en skriftlig uppgift, och helst i form av en rapport. DÄR ska man ha egna åsikter, men knyta an till en bunt vetenskapliga artiklar. Jag förstår inte detta.
Jag personligen tror att de måste ha dessa skriftliga uppgifter för oss under praktikerna, för vad ska annars de ansvariga lärarna göra under tiden?
Nej... De har säkert nåt uträknat med det.
Fast jag känner att det är i praktiken man verkligen lär sig. Att jag sen måste ta upp en hel massa tid FRÅN den för att skriva en uppgift, det känns bara...BLÄ!

Så. Då va de sagt...

Målade det sista i fönstren idag. Ska måla dörrkarmen imorrn igen.
Sen ska jag sy gardiner till det framtida TV-rummet. På tisdag ska vi förhoppningsvis spika upp det sista av listerna.
Då kommer jag att få upp gardiner i matsalen!
Sen mina damer unt herren äre KLART!!!
...eller ja... vi ska ju köpa lite nya möbler. Men med en student och en arbetslös finns inte riktigt de resurserna.
Får göra det jag kan med det vi har ist.

Dax att sussa.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0